Internet Kiełczów - problemy z zasilaniem
Nasza sieć światłowodowa i radiowa w Kiełczowie zasilana jest energią elektryczną. Ale zasilane są również routery WiFi klientów oraz nasze zakończenia GPON znajdujące się u klientów. Całość musi być zasilana w energię elektryczną aby na komputerze klienta działał szybki dostęp do internetu (wydaje się to oczywiste ale po wielu telefonach od klientów mamy wrażenie, że nie dla wszystkich).
Kiełczów doświadcza w ostatnim czasie bardzo częstych przerw w dostawie energii elektrycznej. Każdego dnia nawet kilkukrotnie zdarzają się przerwy na ułamek sekundy lub kilka sekund, a każdego tygodnia obserwujemy też przerwy trwające czasami nawet po parę godzin. Jest to dla nas wielkie utrudnienie.Bo jak nie ma zasilania to również brakuje dostępu do internetu.
Nasze główne węzły w Kiełczowie wyposażone są w zasilanie bezprzerwowe (UPS). Ale do prawidłowego funkcjonowania sieci potrzebny jest prąd we wszystkich wymienionych urządzeniach. Jak na ułamek sekundy zaniknie zasilanie to router klienta lub nasze urządzenie GPON zamontowane u klienta może się zawiesić. A w najlepszym razie uruchomi się ono ponownie. Pracując na laptopie przyłączonym do WiFi możemy nawet tego nie zauważyć (w dzień gdy nie korzystamy z oświetlenia), a internetu nagle nie ma. Nagły zanik internetu wynika z restartu routera klienta lub naszego urządzenia dostępowego. Pomimo, że prądu brakowało tylko przez sekundę to ponowne uruchomienie urządzeń trwa kilka minut. A prawidłowo funkcjonujący internet pojawia się czasem nawet po 15 minutach od powstania przerwy (gdy router WiFi się zresetuje to musi pobrać ponownie konfigurację z sieci, gdy sieć jest niegotowa bo cały czas następuje restart urządzenia Generacji a router klienta jest już gotowy to wyświetla on komunikat o braku internetu i na jakiś czas poddaje się i nie stara się pobrać nowej konfiguracji itd.)
Jeżeli zawiesiło się WiFi to najprawdopodobniej internet sam się już nie uruchomi. Potrzeba wyłączyć router z prądu oraz ponownie go włączyć. Docierały do nas informacje, że czasami routery klientów zapominały swoją konfigurację i uruchamiały się w konfiguracji jak przyjechały z fabryki. Co wywoływało dodatkowe problemy.
Całość problemów elektrycznych i problemów z internetem wywołanych przez braki zasilania i niestabilne zasilanie w Kiełczowie obciążają całkowicie dostawcę energii Tauron. jednak to nasi klienci mają problem obwiniając czasami dostawcę internetu za przerwy i problemy. Dokładamy możliwie dużo wysiłku aby zniwelować problemy wynikające z przerw zasilania. Nie jesteśmy w stanie jednak zapewnić porządnego zasilania. Przepraszamy za problemy.
W razie wystąpienia problemów nasze Biuro Obsługi Klienta pozostaje do Państwa dyspozycji. Prosimy jednak przed wykonaniem telefonu o wyłączenie i ponowne włączenie routera oraz odczekanie około 2-3 minut przed wykonaniem telefonu. Z dużym prawdopodobieństwem problem zostanie rozwiązany.